Ensammast i Sverige (Nyfors?)

Sådärja, nu var man en nyforsbo på riktigt. Det absolut viktigaste har jag redan hunnit med, dvs utforskat ica butiken och beställt mat på närmaste pizzeria. Lilla Tuppen, det är där ni finner mig i framtiden.

Nej idag flyttades faktiskt de sista grejerna, möblerna är på plats. Mina familjemedlemmar har verkligen vart underbara, släpat mina grejer som dårar. Jag är nöjd, absolut, men ändå känns det så konstigt. Tomt.  Mamma hann inte mer än kliva innanför dörren hemma innan jag hade ringt, men det är bara att de vänjer sig där hemma. Men jag tror att de tycker om det, innerst inne. Emelie och Jessica åkte precis, för mig skulle de gärna få flytta in för evigt, synd bara att det finns andra som jag måste dela dem med.

Just det, jag träffade några av mina grannar idag. Den första var en riktig charmör måste jag medge. Otroligt rund under fötterna och lite smått blöt om byxorna då han inte hann hem till toaletten i tid. Dessutom har jag aldrig sett en så lila näsa i hela mitt liv. För ett ögonblick trodde jag att han tänkte ge mig en riktig bamsekram då han kom liite för nära, men på något vis slapp jag den. Men vadå, alla har vi väl hårda dagar/kvällar ibland?
   De andra grannarna var faktiskt söta på riktigt. Dessutom vet jag nu vart kryddlukteni trappen kommer ifrån. Ingen i familjen kan ha vart över 1.50. Ja, de var förmodligen från asien.

Nej men nu får jag sluta dra ut på det här, nu måste jag lägga mig. Och ja, det är jag som sover med lampan tänd i natt.

Caroline


Kommentarer
Postat av: J

uppdatera bloggen snart? slöis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback