Självdiciplin?

Sådärja. Då har den försvunnit. Vid det här laget lär den vara långt, långt härifrån. Förmodligen kommer den inte tillbaka på den här terminen. Jamen självklart talar jag om motivationen och självdiciplinen. Den höll i en vecka. Det är ju rent utav pinsamt.

I söndags tänkte jag börja om när det gäller att inte äta godis. Självklart är det första jag gör när jag öppnar ögonen på måndagsmorgonen att käka upp godisresterna från fredagens "myskväll". Dessutom bestod middagen av mat från Maestro. Än en gång fick jag tydliga tecken på att självdiciplinen hade kastat in handduken, packat resväskan..whatever..borta är den iaf.

Jag har en bok/film analys och en hälsodagbok att lämna in. Inte speciellt mycket kan man tycka. Men faktum är att båda uppgifterna skulle vart inlämnade i mitten av november. Nu skulle man kunna tro att jag väljer bort plugg och istället roar mig med en massa andra festliga aktiviteter. Men så är då inte fallet. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte vart jag gör av min tid. Det enda jag kan konstantera är att den läggs på allt annat än plugg,träning,umgås med vänner..så ja, vart fan tar den vägen!?

Och wips så var klockan fem. Jag slutade ett och det enda jag gjort idag är att äta mat! Bra Carolie, bra. Tänk om alla människor var som mig..förstå vad outvecklad vår värld skulle vara, haha!

Nej nu ropar duschen, man är ju inte fräschast i stan nu alltså. 

Caroline


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback