Den civiliserade människan.

Jag har aldrig tyckt om att åka buss. Det är trångt, varmt och allmänt jobbigt. Jag har stått ut sedan jag gick i årskurs 7. Men efter idag överväger jag faktiskt att börja cykla till skolan. Anledningen till att jag överväger att göra denna ansträngning är faktiskt riktigt äcklig. När jag satt på bussen på väg hem från skolan idag skriker helt plötsligt några tjejer till och flyger upp från sina säten. "Idioter" var det enda jag tänkte. Sedan ser jag något rinna på golvet i bussen. Jag sneglar över axeln och ser till min förskräckelse en alkis stå och kissa i bussen. Han slog sig sedan ner brevid sin kamrat och såg allmänt oberörd ut. Ni förstår kanske nu varför jag överväger att skippa bussen i framtiden.

Hur civiliserad är egentligen människan? Inte speciellt va?

Nej det var faktiskt allt jag hade på hjärtat för tillfället. Jag vet, mitt liv är otroligt händelserikt och spännande.



Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback